WONEN

Stichting Zonnewoud biedt kleinschalige 24-uurs zorg voor mensen met een verstandelijke beperking. Wij vinden dat zij een veilige plek verdienen in onze maatschappij. Wij bieden daarom een veilige, fijne en gemoedelijke woonplek. Een plek waar zij zichzelf kunnen zijn, een echt thuis. Waar zij een gevoel van eigenwaarde en (zelf)vertrouwen mogen ervaren. Met de zorg en aandacht die zij nodig hebben.

In 2006 is het woonhuis van Zonnewoud gebouwd. Het woonhuis werd de eerste tien jaar bewoond als gezinshuis. Een echtpaar woonde hier met vier bewoners. In 2016 is het echtpaar verhuisd naar een eigen woning en is het woonhuis een woonvorm geworden met begeleiders. Er kwamen twee bewoners bij. In 2020 is een uitbouw gerealiseerd, waardoor er nu plek is voor acht bewoners.

Het woonhuis is op dit moment volledig bewoond met acht (jong)volwassenen. Het is een gemêleerd gezelschap met zeer uiteenlopende ontwikkelingsleeftijden en zorg- en begeleidingsbehoeften.

(tekst gaat verder onder de afbeelding)

In het woonhuis heeft iedere cliënt een eigen ruimte. Een plek waar je je even terug kan trekken, waar je tot jezelf kan komen. Daarnaast vinden we samenzijn, elkaar ontmoeten, belangrijk. Dit kan in de prachtige open woonkamer en keuken, met uitzicht op de groene omgeving. Het stimuleren van zelfredzaamheid en verantwoordelijkheid, saamhorigheid en sociale vorming heeft onze aandacht.

Binnen het woonhuis wordt gewerkt met een vast dag- en weekritme, dat zoveel mogelijk aansluit bij de wensen en mogelijkheden van onze bewoners. Zo is er tijd voor ontspanning, waarbij gedacht kan worden aan wandelen, het spelen van een gezelschapsspel, creatief bezig zijn of het samen bereiden en eten van een gezonde maaltijd. Verder heeft iedere bewoner een eigen taak, zoals het openen van de gordijnen in de ochtend, het dekken van de tafel of het vouwen van de was.

Onze bewoners staan het liefst midden in het leven, ondanks een beperking. Het samenzijn en elkaar ontmoeten vindt niet alleen plaats binnen het woonhuis, maar ook daarbuiten, in de maatschappij. Dit betekent o.a. gastvrijheid naar familie en vrienden en deelnemen aan sociale en sportieve activiteiten.

Heb je vragen? Neem dan gerust contact met ons op.

WACHTLIJST WONEN

Op dit moment is het woonhuis volledig bewoond en is er geen kamer beschikbaar.
Mocht je interesse hebben in een woonplek voor je zoon/dochter/verwant/cliënt, dan kan je hem/haar in laten schrijven op de wachtlijst. Wij zullen je hierbij vragen naar een korte persoonsbeschrijving, de zorgvraag en het zorgprofiel.

Op het moment dat er een kamer beschikbaar komt, zal door ons gekeken worden of op de wachtlijst een mogelijk nieuwe bewoner staat. Hierbij kijken wij niet naar de inschrijfdatum. Wij vinden het namelijk belangrijk dat de nieuwe bewoner een aanvulling is op de huidige bewonersgroep en kan meegenieten van de sfeer en het samenzijn. Uiteraard dient ook de zorgvraag passend te zijn; wij willen de huidige bewoners en de nieuwe bewoner de zorg kunnen (blijven) bieden die zij verdienen.
Wanneer er op de wachtlijst geen passende nieuwe bewoner staat, zal de beschikbare kamer op de sociale media kenbaar worden gemaakt.

Ben je benieuwd naar de mogelijkheden binnen ons woonhuis en/of heb je vragen? Neem dan gerust contact met ons op. De zorgmanager/orthopedagoog is Sandra Wippert. Voor telefonisch contact kan je bellen naar het algemene nummer van stichting Zonnewoud (0548-621353). Ook kan je een e-mail sturen naar s.wippert@stichtingzonnewoud.nl