Wonen

Stichting Zonnewoud biedt kleinschalige 24-uurs zorg voor mensen met een verstandelijke beperking. Wij vinden dat zij een veilige plek verdienen in onze maatschappij. Wij bieden daarom een veilige, fijne en gemoedelijke woonplek. Een plek waar zij zichzelf kunnen zijn, een echt thuis. Waar zij een gevoel van eigenwaarde en (zelf)vertrouwen mogen ervaren. Met de zorg en aandacht die zij nodig hebben.

In het woonhuis heeft iedere cliënt een eigen ruimte. Een plek waar je je even terug kan trekken, waar je tot jezelf kan komen. Daarnaast vinden we samenzijn, elkaar ontmoeten, belangrijk. Dit kan in de prachtige open woonkamer en keuken, met uitzicht op de groene omgeving. Het stimuleren van zelfredzaamheid en verantwoordelijkheid, saamhorigheid en sociale vorming heeft onze aandacht.

Binnen het woonhuis wordt gewerkt met een vast dag- en weekritme, dat zoveel mogelijk aansluit bij de wensen en mogelijkheden van onze cliënten. Zo is er tijd voor ontspanning, waarbij gedacht kan worden aan wandelen, het spelen van een gezelschapsspel, creatief bezig zijn of het samen bereiden en eten van een gezonde maaltijd. Verder heeft iedere cliënt een eigen taak, zoals het openen van de gordijnen in de ochtend, het dekken van de tafel of het vouwen van de was.

Onze cliënten staan het liefst midden in het leven, ondanks een beperking. Het samenzijn en elkaar ontmoeten vindt niet alleen plaats binnen het woonhuis, maar ook daarbuiten, in de maatschappij. Dit betekent o.a. gastvrijheid naar familie en vrienden en deelnemen aan sociale en sportieve activiteiten.

Ben je benieuwd naar de mogelijkheden binnen ons woonhuis en/of heb je vragen? Neem dan gerust contact met ons op. Binnen ons woonhuis is nog ruimte voor één nieuwe bewoner.

De coördinator van het Wonen is Karin Antonissen. Voor telefonisch contact kun je bellen naar het algemene nummer van stichting Zonnewoud (0548-621353) of naar het nummer van het woonhuis (0548-624998). Ook kun je een e-mail sturen naar wonen@stichtingzonnewoud.nl.