VERHALEN VAN

Paul en Babette, ouders van Jeroen

Begin 2017 zijn wij op zoek gegaan naar woonruimte voor onze zoon Jeroen van Os. Jeroen heeft het syndroom van Down. Door een vriendin van ons kwamen wij in gesprek met Stichting Zonnewoud. Vanaf dag één hadden wij hier een goed en warm gevoel bij. Maar dan moet je de stap als ouders nog wel nemen.

Wij kregen vanuit Zonnewoud alle steun en begeleiding vanaf het moment dat Jeroen daar ging logeren. Nu, ruim twee jaar later, verblijft Jeroen er niet alleen, maar gaat hij ook naar de dagbesteding. Hij heeft het er heel erg naar zijn zin en als je zegt, we gaan naar Zonnewoud, na een weekend bij ons te zijn geweest, loopt hij al naar de auto.

Kortom, hij vindt het top bij Zonnewoud. Vanuit Zonnewoud krijgen zowel bewoners als ouders van bewoners alle liefde, warmte en steun op alle gebieden en worden we overal zoveel mogelijk bij betrokken. Helemaal top.

Tarek en Ina, ouders van Ismaël

Voor onze zoon, Ismaël, waren wij op zoek naar een kleinschalige dagbesteding waar de sfeer goed is. Een plek waar Werk op maat en de daarbij behorende zorg wordt geboden.
Dit hebben wij gevonden in ZONNEWOUD!

Een fijne werkplek met gezellige collega’s, op een prachtige locatie midden in de natuur!

Dorothé, moeder van Piet

Een paar jaar geleden zochten we een geschikte werkplek/dag opvang voor onze zoon.
Ons eerste gevoel toen we het terrein van Zonnewoud opreden was rust, vrijheid en ontspanning
Dit ervaren we nog steeds.

Zonnewoud biedt kleinschalige en diverse opvang. Onder andere dierenverzorging, huishoudelijk binnen en buiten, kantoor gerichte taken, schilderen en handarbeid, muziek, tuin/bos onderhoud, samen koken en eten, spel en ontspanning. Ook zijn er stage/werkplekken buiten Zonnewoud.
Zonnewoud geeft je het gevoel van een werkplek maar ook samen zijn, warmte, vrienden en zorg voor elkaar. Je mag zijn zoals je bent met ieder zijn eigen persoonlijk wensen en zorg. Er wordt goed gekeken naar een passende plek en wanneer dit nodig is en gewenst wordt dit aangepast. Ze bieden structuur en het leren maken van keuzes. Ook is er aandacht voor sociale ontwikkeling, wat ons erg aanspreekt.

Zelf breng en haal ik onze zoon. Zo zie ik het werkplezier van de cliënten maar ook van hun begeleiders. Ik zie en voel blijdschap, geluk, tevreden, waardering, respect en geborgenheid.
Kortom wij, en waar het vooral om gaat onze zoon, zijn erg blij met Zonnewoud.

Gerhard en Loes, ouders van Roxanne

Roxanne heeft destijds kennis gemaakt met Zonnewoud via de weekend opvang. Verscholen en eenmaal door de oprijlaan bereik je woonhuis en dagbesteding in een ruimte van rust en gemoedelijkheid. Zo ervaren wij Zonnewoud ook. Mede door de kleinschaligheid en betrokkenheid van de teamleden is Zonnewoud inmiddels haar tweede thuis geworden.  Ze kan ook haar creativiteit kwijt, getuige de vele schilderijen die wij inmiddels thuis aan de muur hebben hangen.